• Klubbdagar på Team Sportia

    Team Sportia Stenungsund bjuder in till Klubbdagar den 28-31 maj Passa på att utnyttja 25% rabatt på skor och kläder i butiken. (Gäller på ord.priser och ej föreningskläder) Per med personal hälsar alla välkomna till butiken. Ödsmåls IK 27 maj 0kommentarer
  • Vi söker engagerade krafter – är det du?

    Vill du vara med och skapa minnesvärda upplevelser i Ödsmåls IK? Styrelsen i Ödsmåls IK söker nu engagerade medlemmar till en Evenemangsgrupp! Gruppen ska hålla ihop och vara ett stöd i planeringen och genomförandet av årets olika evenemang, såsom fotbollsskola, cuper, föreningsdag och andra aktiviteter i klubbens regi. Du behöver inte kunna allt eller vara med på allt – det viktigaste är att du vill bidra med ditt engagemang, dina idéer och din tid när du kan. Tillsammans gör vi evenemangen roligare, bättre samordnade och mindre betungande för varje enskild person. 👉 Är du intresserad eller vill veta mer? Hör av dig till Sanna Markström, 0702-253354, sanna.markstrom@odsmalsik.se Ödsmåls IK 25 maj 0kommentarer
  • Påminnelse Arbetskvällar 26/5 och 9/6!

    Vi vill påminna om de två arbetskvällarna vi har inplanerat och den första är imorgon tisdag (26/5), den andra 9/6. Vi startar kl 18.00 och kör på några timmar, kan ni en stund så är det så mycket bättre än inget alls 👍 Det kommer finnas uppgiftslistor på plats som inkluderar städning av alla våra lokaler och annat fix på anläggningen, men även en del projekt såsom att bygga bänkar mm. Listan är lång. Ni kanske själva har idéer på saker som ska upp på listan? 😊 Ta kontakt med Lars eller Urban på plats (eller telefon, sen nedan) om ni har några frågor eller fundering, eller hugg bara in där det behövs en extra hand. Tillsammans gör vi detta med ett kick och stärker gemenskapen! 💚 Hoppas vi ses! Dags att få ÖIP att skina! Välkomna! Önskar Anläggninsgruppen via Lars & Urban Lars Gahnström, 0709955646 Urban Isaksson, 0705756352 💚💙 Ödsmåls IK 25 maj 0kommentarer
  • Omgång 7: Ödsmåls IK - Bengtsfors IF 4-2 (2-0)

    Efter en stark insats uppe i Ed förra veckan var det återigen dags för match för våra grönvita krigare från Ödsmål. Mycket frånvaro denna veckan och ingen optimal uppladdning för vad som komma skall. För motståndet väntade Bengtsfors IF. Ett Bengtsfors som blandat och givit under de inledande omgångarna men som vi på förhand visste är ett duktigt lag. Vi får en smakstart på matchen och redan efter en minut kommer första målet. Fint spel fram till Imer Beqiri som befinner sig på motståndarnas planhalva. Imer tittar upp och levererar en perfekt slagen passning till Gustav Kjellström som klipper till på halvvolley och borrar upp lädret i nättaket, 1-0. Efter målet fortsätter vi att ha ett litet övertag på Bengtfors men utan att skapa några vassa målchanser. Närmast utdelning är Imer Beqiri med en nick efter inlägg från Ardi Thaqi men avslutet efter kvarten spelat över. Bara minuter senare är Bengtsfors framme och skapar oreda. En längre boll skarvas vidare på en BIF-forward som springer sig fri längst med högerkanten, avslutet i farligt läge räddas dock av Gustaf Pieper i ÖIK-målet. Kommande tio minuterna är jämna med mycket kamp och inga målchanser. Målchans skulle det istället bli i matchminut 26. En hörna från hemmalaget nickas mot mål av Filip Ivarsson. En BIF-spelare rensar undan bollen på mållinjen med var domaren uppfattar är armbågen. Resultatet blir straff till oss och rött kort till BIF-spelaren. Straffen placerar Gustav Kjellström säkert in till 2-0. Efter 2-0 och en man mer hade nog dom flesta en känsla av att serieledarna från Ödsmål skulle damma av denna tillställningen tämligen enkelt. Så blev dock inte fallet. Bengtsfors visar god karaktär och kämpar och sliter. En jämn och chansfattig sista del av första halvlek gör att vi går till pausvila med en 2-0 ledning, I andra halvlek fortsätter Bengtsfors sitt fina och uppoffrande spel medan vi slarvar och inte kommer upp i den nivå vi vill eller besitter. Detta gör att Bengtsfors kan reducera i matchminut 53. En djupledsboll hittar fram till Noel Mattsson i bortalaget. Noel springer sig fri och skjuter in bollen i mål bakom en chanslös Pieper, 2-1. Bara fem minuter senare är dags för mål igen men denna gången från hemmalaget. Villiam Bobek slår ett väl avvägt inlägg mot Gustav Kjellström. Gurra får till en perfekt slagen nick som seglar över BIF-målvakten och in i mål, 3-1. Men Bengtsfors ger sig inte och några minuter efter 3-1 är det återigen dags för utdelning. Ett långt inkast letar sig fram till Victor Remneland i bortalaget. Victor får ett fint skottläge och kan innanför straffområdet skjuta in reduceringen med ett fint placerat skott, 3-2. Tre minuter efter målet är Gustav Kjellström framme och hugger men skottet i bra läge högt över. Bättre lycka skulle det bli för hemmalaget åtta minuter senare. Återigen ett fint avvägt inlägg från Villiam Bobek som denna gången letar sig fram till Janne Johannesson. Janne möter bollen med pannan från långt håll och får till ett riktigt fint avslut som seglar över BIF-målisen och in i nät, 4-2. Resterande del av matchen kontrollerar vi på ett bra sätt och med undantag från ett jätteläge för Janne Johannesson i slutminuterna skapas inga större målchanser och slutresultatet denna förmiddag blir 4-2. • Starkt att vinna trots att vi inte kommer upp i den nivå vi vet att vi kan hålla! • Beröm, inte bara idag, utan hela säsongen gällande vår disciplin. Dels mot motståndarna men framförallt mot domarna. Vi gnäller inte, gestikulerar inte och beter oss inte dåligt utan släpper och går vidare även om vi inte alltid håller med. Det ska vi fortsätta med! • Tre oerhört sköna poäng tar vi idag, särskilt med tanke på att formstarka Skärhamn vände och vann mot Ed i fredags! Matchens lirare i hemmalaget blev Gustav Kjellström 👑 som stod för en mycket bra insats där framförallt avslutet till 1-0 målet imponerade. I bortalaget utsågs lagkaptenen Noel Matsson som också stod för en mycket bra insats. Stort tack 24-sju Ödsmål som i vanlig ordning sponsrade oss med fina priser! Avb: K. Shehada (in 75) J. Aulin (in 75) C. Jonsson (in 85) F. Bergholtz (-) Nu laddar vi om för en ny träningsvecka som avslutas med seriefinal och ett spännande derby mot Skärhamns IK! Avspark kommande fredag hemma på Ödsmåls IP kl 19.00. Herr A 24 maj 0kommentarer
  • Anmälan till årets fotbollsskola är öppen!

    Nu är det äntligen dags att anmäla sig till alla barns höjdpunkt! ÅRETS FOTBOLLSSKOLA Samma som tidigare år så är det v.33 som gäller, måndag till onsdag. Följ länken för anmälan och all information. https://camp.laget.se/OdsmalsIK/OIKs-Fotbollsskola Ödsmåls IK 18 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter